MY KOLEKSI


PIN



PIN CUSHION




                                                              GETAH RAMBUT




CUSHION



Jom cuba

ASSALAMUALAIKUM...
Hai..dah lama tak buat n3 ni.Hari ni entah tetiba nak pegang laptop.Meh tengok, iza nak tunjuk cara nak letak kain felt pada sepit.
Langkah pertama mesti ada..


Gunting kain felt ikut bentuk sepit 2 keping,macam dlm gambar tu...kemudian masukkan bahagian sepit yg kecil kedlm lubang yg kita gunting kecil sahaja pd kain tadi.Kemudian ambil satu lagi kain,letak di bahagian
satu lagi....macam dlm gambar tu.Seterusnya kita jahit ..lihat gambar...sampai habis.


Dah siap bolehlah letak bunga dan sebagainya.Harap kawan2 dapat faham .Iza ni bukannya pandai sangat bab-bab menyusun ayat ni.Harap maaf jika ada yg tertinggal tu...Selamat mencuba....

Bag Kecik.

          Dah siap letak bunga.


Mai Belajar Buat Bunga

Mula,kita perlukan kain yg di gunting bulat.Besar atau kecik terpulang.Buat dalam 5 keping,utk 5 kelopak.

 Lepas tu, kita lipat kpd 4,jadi macam di bawah ni.
 Kemudian kita jahit jelulur,dibahagian bawah.
 Maka jadilah macam ni....Apabila sampai di hujung,jangan dimatikan benang tu,ambik kain yg seterusnya dan disambung lagi.Sampai kain yg ke 5.


 Sampai ke kelopak yg terakhir,tarik benang,hingga kelopak semuanya bercantum.Dan matikan benang,kuat-kuat.

Taaa....da dah siap.Tengahnya boleh letak butang atau apa-apa aje.Selamat mencuba.

CROCHET LAGI

Crochet ni iza,nak jadikan sarung kusyen.Tak sambung bahagian belakang lagi.Baru belajar x tau macam mana nak sambung,tengah pikir-pikir la ni.Tak sabar nak tayang kat sini.Jom kita layan......tengok.

 


APRON UNTUK SIKECIL

Apron buat anakku.Apron ni untuk di bawa ke sekolah, masa seni lukis,takut baju comot kena warna air.Boleh juga dipakai masa tolong ibunya memasak.Harap-harap juga supaya rajin-rajin kedapur ye?